Veelgestelde vragen
Account
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Als je klikt op inloggen, zie je ‘Wachtwoord vergeten?’ staan. Klik hierop en volg de instructies.
Ik krijg geen e-mail binnen nadat ik mijn wachtwoord heb veranderd, wat nu?
Het kan zijn dat de e-mail in je SPAM-box terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op.
Wat betekent de status van mijn bestelling?
In je account onder ‘Bestellingen’ kun je de status van jouw bestelling bekijken.
In behandeling: De bestelling is succesvol ontvangen, wij gaan de bestelling verwerken.
In de wacht: Wij zetten de bestelling in de wacht. Als je bijvoorbeeld aangeeft dat je de bestelling op een later tijdstip wilt ontvangen dan de levertijd. Op een dag dat je het pakket wel kan aannemen.
Wachtend op betaling: De betaling moet nog gedaan worden. Wij moeten de betaling handmatig controleren (bijvoorbeeld bij bankoverschrijving).
Afgerond: De bestelling is verzonden en volledig afgerond.
Geannuleerd: De betaling is mislukt of je hebt de bestelling zelf geannuleerd. Het kan ook zijn dat wij voor jou de bestelling hebben geannuleerd. In dit geval kunnen wij de bestelling niet verwerken (neem contact op met de klantenservice).
Terugbetaald: Wij hebben je bestelling gedeeltelijk of helemaal terugbetaald.
Mislukt: De betaling is mislukt of geweigerd. In dit geval kunnen wij jouw bestelling niet verwerken (neem contact op met de klantenservice).
Bestellingen
Bestelproces
Wij hebben het bestelproces zo eenvoudig mogelijk gemaakt:
- Kies het gewenste artikel
- Plaats het artikel in je winkelwagen
- Pas eventueel het gewenste aantal aan
- Vul je gegevens in
- Kies de gewenste betaalwijze
- Controleer je contactgegevens en bestelling goed en pas eventueel aan
- Plaats je definitieve bestelling
- Je ontvangt via e-mail de bestelbevestiging (bestelgegevens, factuur en bestelstatus)
- Wij gaan aan de slag met je bestelling
- Wij verzenden je bestelling
Hoe kan ik mijn bestellingen doorgeven?
Je kunt de bestelling doorgeven via onze webshop, e-mail of telefoon.
Kan ik een oude bestelling herbestellen?
Ja, dat kan. Ga naar ‘Mijn account’ en klik op ‘Bestellingen’. Hier zie je de bestelgeschiedenis staan. Ga naar de bestelling die je opnieuw wilt plaatsen en klik op ‘bekijken’. Onder de bestelgegevens zie je een knop ‘Opnieuw bestellen’ staan. Klik hierop en dezelfde bestelling wordt automatisch geplaatst in je winkelwagen.
Wil je toch nog wat wijzigen nadat je de herbestelling hebt geplaatst? Geen probleem, je kunt je winkelwagen altijd wijzigen.
Gelden er bij een grote bestelling andere prijzen?
Wij adviseren je om bij een grote bestelling contact met ons opnemen. Wij kunnen dan een passende prijs maken.
Verzenden jullie ook naar andere landen?
Wij verzenden naar Nederland en België. Maar het is uiteraard ook mogelijk naar een ander land te verzenden. Vraag ons naar de juiste verzendkosten via e-mail.
Mag ik mijn product retourneren?
Ja, op bijna al onze producten geldt het herroepingsrecht met uitzondering op raamteksten en gepersonaliseerde producten. Voor meer informatie ga je naar onze retourneren pagina.
Er is iets mis met mijn bestelling, wat nu?
Klopt er iets niet aan jouw bestelling? Heb je verkeerde of beschadigde stickers ontvangen? Ontbreken er stickers? Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons op +31 085 130 4010. Als je verkeerd geleverde stickers hebt ontvangen of er ontbreken stickers dan worden deze uiteraard nog nagestuurd. Is het product beschadigd? Dan vragen wij je om foto’s te sturen zodat wij het kunnen beoordelen. Als het inderdaad gaat om een productiefout dan zullen wij dit gelijk oplossen.
Ik heb geen e-mail ontvangen van mijn bestelling, hoe kan dat?
Ons advies is om eerst in de spambox te kijken. Staat de e-mail daar niet in. Dan klopt het e-mail adres wellicht niet. Na een bestelling wordt er automatisch een orderbevestiging gestuurd naar het opgegeven e-mailadres. Wanneer dit niet het geval is kun je contact met ons opnemen via e-mail of bel ons op +31 085 130 4010. Wij zullen dan je e-mailadres aanpassen.
Levering
Wat is de levertijd?
Bestellingen worden binnen 2 werkdagen verstuurd (ma t/m vr). Bestel je in het weekend, dan wordt de bestelling maandag verzonden.
Wat zijn de verzendkosten?
Gratis bezorging bij bestellingen vanaf 75,-.
Bestel je onder de 75,- dan vragen wij:
Pakketpost Nederland: 5,95
Pakketpost België: 5,95
Hoe worden jullie producten geleverd?
De producten worden verstuurd in een brievenbus pakket of verzendkoker.
Betaling
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Bij kortingsticker.nl kun je kiezen uit 8 verschillende betaalmethodes:
iDEAL
PayPal
Klarna (NL & BE: € 1,00 + 2,99%)
Bancontact (België)
Sofort
Creditcard (Mastercard, Visa & American Express)
Sepa
Op rekening (alleen op aanvraag)
Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief btw?
Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw tenzij anders vermeld.
Is achteraf betalen mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. Er zijn 2 manieren om achteraf te betalen.
1. Klarna (NL & BE: € 1,00 + 2,99%)
2. Op rekening. De volgende voorwaarden zijn hierbij van toepassing:
Minimum orderbedrag: 75,-
Adres: Nederland
Betaaltermijn: 14 dagen
Wil je op rekening bestellen? Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons op +31 085 130 4010.
Mijn betaling is mislukt, wat moet ik doen?
Heb je een bestelling geplaatst maar is de betaling mislukt? Dan hebben wij jouw bestelling wel ontvangen maar geen betaling kunnen verwerken. Wij kunnen je de volgende mogelijkheden bieden:
- Je kunt het bedrag zelf overmaken. Wij versturen de bestelling zodra het bedrag op onze rekening is gestort.
- Wij annuleren jouw bestelling en je plaatst zelf de bestelling opnieuw. In dit geval vragen wij je contact met ons op te nemen via e-mail of bel ons op +31 085 130 4010.
Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?
Het invulveld voor de ‘Kortingscode’ verschijnt nadat je de gewenste producten in je winkelwagen hebt geplaatst. Vul hier je kortingscode in. Klik op ‘Kortingscode invoeren’ en de korting wordt automatisch verrekend.
Bestellen vanuit België, hoe zit het met de BTW?
Bestel je als ondernemer?
Dan hoef je geen BTW te betalen. Op de factuur zal het bedrag dan ook exclusief BTW vermeldt staan.
Bestel je als particulier?
Dan betaal je wel BTW. Op de factuur zal het bedrag dan ook inclusief BTW vermeldt staan.
Klachten en garantie
Klachtenprocedure
Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, dan kun je contact met ons
opnemen via e-mail. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een
inhoudelijke reactie van ons.
Ben je het niet eens met de oplossing of komen we er samen niet uit?
Zakelijk
Indien je als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht, dan kun je deze
ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel (via www.thuiswinkel.org).
Stickers
Als ik meerdere stickers van hetzelfde ontwerp of dezelfde kleur wil, is er dan korting mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. Als je ons een e-mail stuurt met wat je precies wilt bestellen (artikelnummer, afmeting, kleur, aantal etc.), dan zullen wij een passende prijs maken.
De afmeting die ik wil staat niet tussen de afmeting opties?
Wil je een eigen maat doorgeven? Dit kan je doen door ons een e-mail te sturen met het artikelnummer en de gewenste afmeting. Dan zullen wij een passende prijs maken.
Kan ik een sticker laten maken van mijn eigen ontwerp, idee of logo?
Ja, dat kan. Het is wel belangrijk dat je ons de juiste bestanden toestuurt. Zodat wij een passende prijs kunnen maken. Weet je niet zeker of jouw bestand geschikt is? Stuur ons dan een e-mail en wij zullen het bestand bekijken.
Hebben de raamstickers een witte achtergrond?
Kies je voor een ‘Easy Dot’ raamsticker? Dan heeft de sticker de kleuren die je ook ziet op de afbeelding. Kies je voor een ‘Raamteksten’ sticker? Dan worden de stickers gesneden uit een stickervel met de gekozen kleur. In beide gevallen hebben de stickers geen witte of transparante achtergrond tenzij het ook op de afbeelding zelf te zien is.
Is het moeilijk om raamstickers te plakken?
Het plakken van een raamsticker is niet moeilijk maar moet wel zorgvuldig gebeuren. Lees de plakinstructies goed door en volg de stappen nauwkeurig. Wij adviseren om grote stickers met 2 personen te plakken.
Zijn raamstickers makkelijk te verwijderen?
Het verwijderen van een ‘Easy Dot’ raamsticker is vrij eenvoudig en laat geen lijmresten achter. Wilt u Raamteksten verwijderen? Verwarm de sticker met een föhn en trek de letters of cijfers voorzichtig los van de ondergrond. Normaal laten raamteksten geen of amper lijmresten achter. Als dit wel het geval is kun je de lijmresten makkelijk verwijderen met sticker remover.
Wat is de kleurgarantie van raamstickers?
Al onze raamstickers en raamteksten hebben 3 jaar kleurgarantie bij normaal buiten gebruik. Ook zijn beide soorten stickers beschermd tegen weersinvloeden.
Hoe lang kan ik raamstickers bewaren na levering?
Wij raden je aan om niet lang te wachten met het plakken van de raamstickers. De kleefkracht kan na verloop van tijd namelijk afnemen. Berg de raamstickers platliggend op in een droge ruimte. Als je raamteksten langer laat liggen kan de applicatielaag zijn hechtvermogen verliezen. Dan kan het vel gaan bobbelen en is het loshalen van de stickers lastiger om te doen.
Het stickervel is gebobbeld, is dit een probleem?
Dit is geen enkel probleem. Dit komt nog wel eens voor bij raamteksten. Omdat de contour gesneden raamteksten een applicatielaag bevat, kan er een spanningsverschil optreden waardoor er wat lucht aangetrokken word tussen de lagen. Je kunt de bobbels op het vel eruit wrijven met bijvoorbeeld een rakel of spatel. Als dit niet lukt is het geen probleem. Als je net voordat je gaat plakken de applicatielaag verwijdert zul je zien dat alle bobbels in één keer verdwijnen.
Op welke ondergronden plakken de raamstickers?
De raamstickers plakken het beste op gladde, vetvrije ondergronden. Het is ook mogelijk om raamstickers te plakken op sommige muren. Muren hebben wel veel verschil in structuur, verf of het soort behang. Daarom kunnen wij helaas geen garantie geven op raamstickers die geplakt zijn op muren.
Zijn de raamstickers herbruikbaar?
Nee, je kunt onze raamstickers eenmalig gebruiken. Na het verwijderen kun je ze niet opnieuw gebruiken.
Kies ik ‘Normaal weergeven’ of ‘Horizontaal spiegelen’ bij raamteksten?
Normaal weergeven:
- Als je de sticker aan de buitenzijde van een raam wilt plakken. Zodat het vanaf buiten leesbaar is.
Horizontaal spiegelen:
- De sticker wordt horizontaal gespiegeld.
- Als je de sticker aan de binnenzijde van een raam wilt plakken. Zodat het vanaf buiten leesbaar is.
Moet ik de letters van raamteksten één voor één gaan plakken?
Nee, dit hoef je niet te doen. Heb je bijvoorbeeld een raamsticker besteld met de tekst ‘Sale’. Dan is dit een gesneden sticker. Deze stickers worden speciaal gesneden op gekleurde sticker folies. Als je de applicatielaag loshaalt van het stickervel zie je dat de gehele sticker blijft plakken aan de applicatielaag. Deze applicatielaag met de sticker plak je dan weer op het door jou gekozen ondergrond. Nadat je de sticker hebt geplakt adviseren wij je om de sticker nog eens goed aan te wrijven. Als je hierna de applicatielaag langzaam verwijdert zie je dat de sticker op de gekozen ondergrond blijft plakken. Voor meer uitleg raden wij je aan om naar onze plakinstructies pagina te gaan.
Hoe maak ik de ondergrond goed vetvrij?
Het is belangrijk om je ramen goed vetrij te maken. Gebruik hier alcohol of lauw water met afwasmiddel voor. Vermijd ruitenreinigers met ammoniak, citroen of ruitenreinigers die een olieachtig laagje achterlaten. Om te controleren of je raam vetvrij is adviseren wij om met je duim over het oppervlakte te wrijven. Als dit stroef gaat en je hoort een piepend geluid, dan weet je dat het raam goed vetrij is. Voor meer informatie ga je naar onze plakinstructie pagina.